CE 602 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İleri Bilgisayar Mimarisi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CE 602
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Dersin amacı bilgisayarda hesaplamayı şekillendiren prensipler hakkında bilgi vermek, bilgisayar sistemlerinin kapasitesi, performansına ve en sonunda da başarısına karar verebilmek için organizasyonel paradigmaları öğretmek.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • donanım ve yazılım arasındaki ilişkiyi yorumlayabilir.
  • güncel bilgisayarlar için temel olan kavramları yorumlayabilir.
  • bilgisayar tasarımını yorumlayabilir.
  • bir bilgisayar sisteminin nasıl çalıştığını yorumlayabilir.
  • komut seviyesi paralelliği kavrayabilme ve bunu kendi yazdığı programlarda yorumlayabilir.
  • komut işletim planlamayı (Scheduling) yorumlayabilir.
Tanımı Bu derste işlenecek konular donanım ve yazılım arasındaki ilişki, mevcut makinelerin kavramları ve bilgisayar tasarım kavramlarını içermektedir.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Instructions: Language of the Computer Chapter 2 Computer Organization and Design
2 Instructions: Language of the Computer Chapter 2- Computer Organization and Design
3 Arithmetic for Computers Chapter 3- Computer Organization and Design
4 Arithmetic for Computers Chapter 3- Computer Organization and Design
5 Assessing and Understanding Performance Chapter 4- Computer Organization and Design
6 Assessing and Understanding Performance Chapter 4- Computer Organization and Design
7 The Processor: Datapath and Control Chapter 5- Computer Organization and Design
8 The Processor: Datapath and Control Chapter 5- Computer Organization and Design
9 Midterm I
10 Enhancing Performance with PipeLining Chapter 6- Computer Organization and Design
11 Enhancing Performance with PipeLining Chapter 6- Computer Organization and Design
12 Large and Fast: Exploiting Memory Hierarchy Chapter 7- Computer Organization and Design
13 Large and Fast: Exploiting Memory Hierarchy Chapter 7- Computer Organization and Design
14 Midterm II
15 Storage, Networks, and Other Peripherals Chapter 8- Computer Organization and Design
16 Storage, Networks, and Other Peripherals Chapter 8- Computer Organization and Design

 

Dersin Kitabı Patterson, D. A., Hennessy, J. L., Computer Organization and Design, The Hardware/Software Interface, 3rd edition, The Morgan Kaufmann Series, 2005
Diğer Kaynaklar Mano, M., Kime, C.R., Logic and Computer Design Fundamentals, Prentice Hall, 2001

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
2
60
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
9
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
2
8
Final / Sözlü Sınav
1
17
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. X
2 Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. X
3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. X
4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. X
5 Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. X
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. X
7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. X
8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. X
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. X
11 Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. X
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest